Blo

580 elementos.
Mostrando del 321 al 340



Como sobrevivir cuando eres tan estúpido como un músico de rock

2010 / 01 / 09 - El Comercio

Como sobrevivir cuando eres tan estúpido como un músico de rock

La industria de la música es una máquina de asimilación de lo excéntrico. Todas las industrias culturales lo son. Pero en el ámbito de la música es donde más se evidencia. El punk es el ejemplo más claro. El pasado octubre tocó la banda Wire en el Joy Eslava de Madrid.

No hace falta ser muy mayor para recordar el tipo de público que acompañaba sus conciertos a primeros de los ochenta del siglo pasado. Crestas, cabezas rapadas, botas altas, pantalones pitillo elásticos, camisetas rotas y mucho imperdible. Se recuerda ...




25 cantantes a las semifinales del Cuenca del Caudal

2010 / 01 / 02 - La Nueva España

25 cantantes a las semifinales del Cuenca del Caudal

El Jurado calificador de las fases eliminatorias del Concurso Cuenca del Caudal, después de una larga deliberación y cotejando las grabaciones de los cinco días pasados, dio a conocer los nombres de los cantantes que pasan a las semifinales. Se valoraron diez puestos para cada una de las modalidades, masculina y femenina, pero al haber casos de empates, el Jurado decidió que pasaran a la final un total de doce voces de mujer y trece de hombre.

Los sábados 9 y 16 de enero, a partir de las ocho de ...




En vivo y en directo

2010 / 01 / 02 - El Comercio

En vivo y en directo

El Instituto Nacional de las Artes Escénicas y de la Música, dependiente del Ministerio de Cultura, acaba de aprobar de cara al 2010 una línea de subvención a los conciertos en directo. La idea, por el momento, cuenta con el apoyo unánime de las asociaciones profesionales de músicos, de la Asociación Estatal de Salas de Música en Vivo y, como no podía ser menos, de la Sociedad General de Autores de España. La partida destinada en los Presupuestos Generales del Estado es de medio millón de euros. No se trata ...




10 años, 25 discos

2010 / 01 / 01 - Les Noticies

10 años, 25 discos

Podemos echar la vista atrás cien años. La música de la que falamos tien que ver coles tonaes asturianes que dexaron grabaes el Gaiteru Llibardón, Xuacu’l de Sama, El Maragatu, La Busdonga, Quin el Pescador o los Cuatro Ases. Y, d’aquella, tamién se grabaron cientos d’otres coses: zarzueles que yá nadie escucha, ritmos foranos que pasaron como les modes que los truxeron, cuplés y coples de cantar fácil que como vinieron volvieron dise.

A pesar de que nesti momentu’l pop-rock celebre les bodes d’oro, de que’l folk se dexe cada ...




La doble historia de las canciones

2009 / 12 / 26 - El Comercio

La doble historia de las canciones

Pepe Requejo sabía qué cantar cuando quería llegar al corazón de la gente de Les Cuenques. Quizás en buena parte del resto de Asturies podía pasar desapercibida una segunda intención en estas tonadas. Pero no en el corazón de la cuenca minera. La represión continuaba siendo muy grande. Mucha gente seguía teniendo gente suya en las cárceles. Todos tenían a alguien que había muerto.

Una de sus tonadas estrella era “La cárcel de Llaviana”. Una canción de amor a los ojos de cualquier censor. Una historia cotidiana para cualquiera que ...




Eliminatories en Mieres

2009 / 12 / 25 - Les Noticies

Eliminatories en Mieres

“Adiós puente de Cayés”, na voz d’Enrique Riera, abrió l’apartáu de competición de la presente edición del Concursu Cuenca del Caudal. Berto Varillas, como gaiteru oficial y miembru del Xuráu xunto a Narciso Fernández. Fue na primera de les cinco eliminatories.

La serenidá de Fernando Entrialgo, ensin acompañamientu de gaita, aportó con “Recordando vieyos tiempos”. La voz de María Teresa Soto, trayada nos escenarios de bien de concursos, ganó n’aplausos. Depués, demostrando que’l que tuvo retuvo, Horacio Huerta. Y tres d’él, Jorge Roza, tornó a calecer les manes del públicu. ...




La década que pasó y la que vien

2009 / 12 / 18 - Les Noticies

La década que pasó y la que vien

Pasaron los diez primeros años del sieglu XXI. Diez años y bien poques novedaes musicales. Prestaríame facer un repasu de lo pasao y avanzar una prospectiva de lo por venir. La que refier al tiempu d’atrás nun dexará de ser subxetiva. La mirada al futuru serálo claramente.

Tamos falando d’una década, la pasada, que s’abría col esperanzador éxitu d’Hevia y que, nel mesmu sentíu, se tá cerrando con más bien poques esperances. La década, pues, resúmola asina:

Uno. El boom de la gaita pareció afogase ante l’ábanu del éxitu del ...




La voz neta

2009 / 12 / 19 - El Comercio

La voz neta

Algunas de las principales características que definen la tonada asturiana se expresan a través de términos populares muy difundidos en su ámbito y con los que de manera tradicional los cantadores y entendidos del tema se expresaron con propiedad sobre ella. Así, pueden escucharse términos y giros como al altu la lleva, poner la voz, dir arriba, empatar, revolver, cantar por o tener la voz neta. Cada uno de ellos se corresponde, de manera bastante natural, con una definición lógica referida al canto.

Un vocabulario que es preciso conocer cuando ...




La suerte está echada en el Cuenca del Caudal

2009 / 12 / 22 - La Nueva España

La suerte está echada en el Cuenca del Caudal

En la quinta y última eliminatoria del Concurso Cuenca del Caudal se dieron cita las voces convocadas, al lado de otras que no habían podido hacerlo en su comparecencia por problemas de salud. Una gran tarde plagada de buenos momentos.

Abrió la tarde Juan Luis Lobo, presidente de la Asociación de la Canción Ayerana, interpretando “Les barandielles del puente”, seguida de otra de las grandes voces de su concejo, Jesusa Fernández, Chucha de Nembra, que cerró la suya con su personal versión de “El Valle del Ríu Negru”.

La juventud ...




La historia siempre absuelve a los piratas

2009 / 12 / 12 - El Comercio

La historia siempre absuelve a los piratas

Recuerdo la frase de la lección en que estudiábamos a Francis Drake: “History always absolves the pirates”. Se trataba de un comentario adicional, en la sección de lecturas relacionadas con el texto. No recuerdo quien la firmaba. Sólo recuerdo la razón que encerraba el comentario.

Francis Drake había sido corsario, explorador, comerciante de esclavos, político y vicealmirante de la Royal Navy. En los libros ingleses de Historia, un héroe nacional (aunque algunos se permitieran comentarios adicionales en la sección de lecturas). En los españoles, donde se lo llamaba Francisco Draque, ...




Ser clásicu

2009 / 12 / 11 - Les Noticies

Ser clásicu

Tá acabante de salir al mercáu’l doble CD 25 clásiques de l’Asturianada. Una amuesa de tonaes hestóriques que, con malapenes dos variaciones, podría tar fechu va cien años. Idéntiques tonaes, pero nes voces de xente de primeros del sieglu XX, como La Busdonga, Xuacu’l de Sama, El Maragatu, Quin el Pescador, María la Pita, Cuchichi, Miranda, Claverol, Botón…

Idénticu recopilatoriu al que podría facese a mediu sieglu con xente como Juanín de Mieres, Diamantina Rodríguez, Silvino Argüelles, El Tordín, El Presi, Josefina Fernández, Leonides… O va venticinco años con tola ...




La Cuarta Eliminatoria del Cuenca del Caudal enfrenta a grandes campeones

2009 / 12 / 14 - La Nueva España

La Cuarta Eliminatoria del Cuenca del Caudal enfrenta a grandes campeones

Después de una semana de descanso motivada por tanto puente entre tanta fiesta, la penúltima eliminatoria del Concurso Cuenca del Caudal subió al escenario a ocho cantantes. Lo que, sumado a las ausencias obligadas por la gripe y las infecciones de garganta de la últimas semanas, convertirá la última de las eliminatorias, la del día 19, en el día en que se concentrarán cerca de una quincena de voces a concurso.

Abrieron el camino en este día Enrique Castañón, con “Cantar bien neña” y Arturo Cortina, con “Caminito del puerto”, ...




Dos de tres

2009 / 12 / 07 - La Nueva España

Dos de tres

Lo dice el Instituto Valenciano de Investigaciones Económicas: dos de cada tres jóvenes prefieren ser funcionarios. No me extraña. Lo que querían de verdad decirle al entrevistador era: lo que queremos es vivir como tu. Yo mismo, si me pregunta si quisiera vivir mejor de lo que vivo seguro que también diría que me gustaría trabajar en Institutos como ése de Investigaciones Económicas. Tú imagina a qué tonterías se dedican. Para llegar a una conclusión así no necesitas preguntar nada a nadie. Basta con que te pongas a pensarlo. Por ...




Tarde de gloria en el Cuenca del Caudal

2009 / 11 / 30 - La Nueva España

Tarde de gloria en el Cuenca del Caudal

La tercera de las eliminatorias del XIII Concurso de Canción Asturiana puede resumirse perfectamente con una frase torera: una tarde de gloria. De esas que complican la vida a los jurados y que crean afición.

Las primeras versiones de “Canteros de Covadonga” y de “Carretera de Colloto” llegaron en la voz de Rosi Fernández Torre y Carmen Camporro, que arrancaron los primeros cálidos aplausos, que se extendieron a la interpretación de César de Dios Solís y que se se repitieron con la tercera “Carretera de Colloto” de la tarde cantada ...




L'infiernu son los otros

2009 / 12 / 04 - Les Noticies

L'infiernu son los otros

En 1944 Jean-Paul Sartre escribió una obra de teatru titulada Huis clos, que s’estrenó con gran éxitu esi mesmu añu, y que na so versión castellana tradúxose como La puerta cerrada (cuando más o menos la traducción correcta del términu bien a ser “cuartu” o “cámara”). Tengo entendío que piensa llevala a escena’l Grupu Teatru Margen pal añu entrante.

Nesta obra, dos muyeres y un home, acabantes de morrer, vuelven topase nun cuartu o cámara trancada. Conscientes de tolo que ficieran na vida pasada, saben que van dir al infiernu, ...




La tarde na que Chucha de Nembra cantó por Janis Joplin

2009 / 11 / 27 - Les Noticies

La tarde na que Chucha de Nembra cantó por Janis Joplin

Chucha de Nembra ye de les grandes a la vieya usanza. Diba cantar dos. La primera a la gaita, “Debaxo’l cielu d’Asturies”, acompañada por Vicente Prado, El Pravianu. La segunda, “Ónde vas madrugador”, tamién a la gaita. Pero necesitóse, por tema d’horariu, que ficiera una tercera. Sobre la marcha. Cásique ensin tiempu pa reaccionar. El Pravianu retira del escenariu y, n’acabando los plausos, avera’l micrófonu y diz que va cantar una ayerana, qu’enxamás cantara una ayerana, pero que lo va facer, que se titula “El valle del Ríu Negru”, que ...




Renovarse o morir

2009 / 12 / 05 - El Comercio

Renovarse o morir

El Concurso de Canción Asturiana Cuenca del Caudal acaba de arrancar esta semana pasada. Hoy sábado tendrá lugar su segunda semifinal desde el salón de actos del Hogar de Jubilados y Pensionistas de Returbiu, en el concejo de Mieres. Tras la conclusión de las cinco semifinales, el mes de enero acogerá la semifinal femenina y la masculina, que se llevará a cabo desde el Auditoriu Teodoro Cuesta de Mieres.

El lema de los organizadores del Concurso Cuenca de Caudal bien podría ser el de “cambia para mejorar”. A lo largo ...




Manifiestu na defensa de los derechos fundamentales n'Internet

2009 / 12 / 02 - Internet

Manifiestu na defensa de los derechos fundamentales n'Internet

1.- Los derechos d’autor nun puen asitiase per enriba de los derechos fundamentales de los ciudadanos, como’l derechu a la privacidá, a la seguridá, a la presunción d’inocencia, a la tutela xudicial efectiva y a la llibertá d’expresión.

2.- La suspensión de derechos fundamentales ye y tien de siguir siendo competencia exclusiva del poder xudicial. Nin un cierre ensin sentencia. Esti anteproyectu, en contra de lo que s’establez nel artículu 20.5 de la Constitución, pon nes manes d’un órganu non xudicial -un organismu dependiente del Ministeriu de Cultura-, la potestá ...




Por Bernarda d'Utrera

2009 / 11 / 20 - Les Noticies

Por Bernarda d'Utrera

L’Ayuntamientu d’Utrera declaró esti mes pasáu tres díes de llutu oficial pola muerte de la cantaora Bernarda de Utrera. Falara de dalgo asemeyao tiempu atrás con relación a les muertes -recordando’l movimientu ciudadanu y el sentimientu colectivu- de Camarón y, enantes, de Jesús de la Rosa, voz y teclaos del grupu Triana. Dalgo que va más allá de la propia música y que fala del fonda xermandía que se da nesa tierra ente la xente y los sos músicos.

Bernarda Jiménez Peña comparte agora sitiu al delláu de la so ...




Nel tiempu de les industries culturales

2009 / 11 / 13 - Les Noticies

Nel tiempu de les industries culturales

I

Anguañu que los bienes y servicios culturales prodúcense en serie y con criteriu mercantil, ¿qué polítiques tendríen d’adoptase pa preservar la identidá, la diversidá y la creatividá nun escenariu caracterizáu pol predominiu de les empreses foranes? ¿Son necesaries siquiera?

N’Asturies el tema preocupa, como s’alvierte nel fechu d’encargar la redacción d’un Llibru Blancu de la cultura y les empreses culturales. Nun entro na manera na qu’esto se fizo nin nel resultáu que dio. Nel ámbitu de la música ya comenté nel so momentu que nun aportaba nada. Tamién yera ...