Páxines Web propies

Pídele cuentas a Quirós

Este diario no habría nacido siquiera sin la idea de Alicia Luna de llevarlo a cabo. Le ocurre algo parecido a la propia historia de la película y a su desarrollo. A ella especialmente y a Emma Penella y a Ion Arretxe dedico estas notas de diario. A Emma por ser un antídoto contra la soberbia y a Ion por hacernos saber que la ilusión del cine pasa y los amigos permanecen.

 


L'Asturianada

"L’asturianu canta con egoísmu de fonte. Al contrariu d’otros pueblos, más afechos a los cantares colectivos, la tonada naz solitaria y con vocación d’individualizase, de permanecer inmutable nuna armónica combinación de matices vocálicos y tonales.

 


Les 40 principales

Desde el año 1885, en que aparece el cancionero Todo por Asturias de Rufino G. Nuevo y Miranda, hasta el presente, un buen número de cancioneros han pretendido recopilar y transmitir a las generaciones futuras la lírica popular asturiana. Al lado de los cancioneros editados formalmente, proliferaron un gran número de cancioneros...

 


Crónica de la Tonada Asturiana

Dientro de la relativa uniformidá de la música europea, en xeneral, y de la española, en particular, la tonada ye’l xéneru más identificativu y singular de la música asturiana. La particular manera d’interpretar de los cantadores de tonada fizo que, a primeros de sieglu, dellos músicos cultos estudiosos del folclore, influenciaos poles idees rexonalistes na política y nacionalistes na música, afayaran nélla los rasgos más calificativos y diferenciadores de la personalidá asturiana.

 


L’Asturies Cismontana

De la mesma manera que dende Lleón podría escribir itinerarios peles comarques asturianes baxo’l título de “El Norte del Reinu de Lleón”, rescatado de la memoria’l nome de l’Asturias Cismontana pa falar d’una buena riestra de comarques al sur de l’Asturies d’anguañu y qu’hai 2.000 años, y bien de tiempo después, caltuvo esa denominación..

 


Liliana Castanón

Ñacida n’Uviéu (Asturies), el 13 d’agostu de 1984, vive dende neña en Mieres, capital de la cuenca minera y bierzu de dellos de los principales cantadores de tonada asturiana (La Busdonga, Juanín de Mieres, Diamantina Rodríguez, Silvino Argüelles...)